Hello Dózsa rakpart

Off we go...

Az XMEDITOR-nál egy izgalmas átalakulás kellős közepén találjuk magunkat. A csaknem három évtizedes történelmükre építve, dinamikus fejlődésen megy keresztül a győri kommunikációs ügynökség, ami új utakat nyit meg maga a cég és partnerei előtt egyaránt. Az elmúlt egy év különösen mozgalmas volt, s jelentős változásokat hozott az ügynökség életében, amelyről Németh Szilárd, az XMEDITOR kreatív vezetője beszél nekünk.

Hirdetés

– Milyen hatásai voltak az egy évvel ezelőtti arculatváltásnak?

– Az XMEDITOR egy erős rebranding-en esett át, amely nem csak külsőségeiben hozott változást, hanem mélyebb, strukturális és stratégiai szinteken is átrendezte a cég működését. Az arculatváltás számunkra nem csupán egy logó frissítése volt, hanem egy átfogó újradefiniálás, amely az egész ügynökséget érintette. Együtt kellett újra megismernünk önmagunkat, hogy kik vagyunk, mit képviselünk és hová tartunk. Az önismeret és az elkötelezettség kulcsszerepet játszott ebben a folyamatban, mind egyén, mind cégszinten.

Az újrapozícionálásunkkal és az e köré épített részletes piac-, illetve trendelemzésekkel jobban látjuk a hozzánk szorosabban kapcsolódó szektorok fájdalompontjait és kihívásait. Ennek eredményeképpen az ügyfélszerzési és pályáztatási folyamatokat másképp közelítjük meg. Valós adatokra és statisztikákra támaszkodunk, amelyek a kezdeti szakaszban még inkább csak támogató szerepet töltenek be, majd ezek alapján mind kommunikációs, mind design szempontból hatékonyabb megoldási alternatívákat vázolunk fel. Az elmúlt időszak tapasztalatai szerint az ügyfeleink is értékelik ezt a fajta megközelítést.

– Tehát ez nemcsak nektek, hanem az ügyfeleknek is egy pozitív időszak volt.

– Abszolút. A projektmegbízásokat egyre inkább magunk mögött hagyva, az éves szerződések mentén való munkák kezdenek hangsúlyosabbak lenni,a melyekre az igény egyre többször ügyfél oldalról jön. A már az ajánlatadási szakaszban megjelenő szakmaiság az ügynökség weboldala vagy social profiljai, megjelent tartalmai, illetve egy konkrét munka színvonala közötti szintet képvisel, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy mindkét fél magabiztosan vágjon bele a közös munkába. Itt most elsősorban stratégiai szemléletmódokra gondolok, de számos egyéb tényező is érintett.

A megbízó fél és a munka méretétől függően ez változhat, de túlnyomórészt a szakmaiság van az első helyen, olykor több hellyel maga mögé utasítva az árazást. Erre persze látunk ellenpéldákat az utóbbi idők gazdasági bizonytalanságai miatt, azonban komolyabb együttműködések során egyértelműen átrajzolódnak a kiválasztási kritériumok.

A szakértelem fontossága emellett egyéb módon is megjelenik. Ha egy ügynökség tagja szakmai szervezeteknek, rendszeresen jó eredményekkel végez reklám- és egyéb kommunikációs, kreatív, vagy design versenyeken, szerepel szakmai eseményeken és az ügynökségi imázst erősen támogató önálló branddel rendelkező szakembereket tud felsorakoztatni, az mind-mind egy hitelesített mérce a megbízó szemszögéből, amelyet nekünk is fel kell tudni mutatni.

– Mely szolgáltatásokban érezhető mindez a leginkább?

– Az elmúlt egy év során számos új megbízást kaptunk, amelyek között kiemelkednek a vállalati kommunikációs, employer branding projektek, mindezek mellett leginkább a filmes területünk pörög. Reklámfilmek, image filmek és social media tartalmak gyártása eddig is része volt a portfóliónknak, de most a korábbi időszakhoz képest nagyobb felfutást érzékelünk. Ezért az elmúlt időszakban különösen fókuszáltunk ezekre a területekre, s a jövőben is ezt az irányt kívánjuk követni.

– Tehát ez egy kiemelt terület lesz az XMEDITOR-nál?

– Egyértelműen. A social media felületeken megjelenő filmes tartalomgyártásokra és az egyéb platformokon elterjedt, rövidebb filmes formátumokra kiemelt figyelmet fordítunk, hiszen ezek a megbízások pontosan tükrözik a reklámipar felfutó trendjeit. Viszont nem szeretnék általánosságban itt csak a filmről beszélni, mert egy tágabb területről van szó, a social media és digitális tartalomgyártások, design megoldások miatt. Ezért a kreatív területünkön egy erős digitális transzformáció indult el. 

Kovács Dávid art directorunk régi motoros nálunk, akinek a kisujjában vannak az arculati és vállalati kommunikációs design megoldások, illetve tavasztól Csánicz Miksa új pozícióban folytatja karrierjét nálunk, digital art directorként. Miksa korábban graphic designerként tevékenykedett főként social, content projekteken, ahol erősen képviselt egyéb területeket is, mint például UX/UI design. Art directorként az átfogóbb digital design projektek vezetéséért, fókuszterületek iránykijelöléséért és koordinálásáért felelős – Dáviddal és velem szoros együttműködésben.

– Csapatszinten hogyan reagáltok ezekre a belső változtatásokra és bejövő igényekre?

– Mind a film, mind a content gyártás területén jelentős fejlődésen mentünk és megyünk keresztül. Vannak kifutó design szolgáltatások és vannak újak. Előbbiek sokkal lassabban mennek végbe, mint amilyen gyorsan jönnek az újak. Ennek ellenére belső folyamatoptimalizálásokkal tudunk alkalmazkodni az új megoldásokhoz, melyek viszont nem működhetnének a fejlődésre éhes designerek nélkül. A proaktív hozzáállás mellett is biztosan ez a terület lesz az, ami mind létszámban, mind szolgáltatásban nagyot fog robbanni.

A meglévő csapatot fókuszált design és animációs képzésekkel, workshopokkal fejlesztjük, amelyek főként a reklámfilm területen mutatkoznak meg, de ezek a képzések támogatják a social, UX/UI projektek minőségének emelését is. A belső folyamatok optimalizálásával, valamint a kreativitás és a szakértelem középpontba helyezésével biztosítjuk, hogy minden projektünk a legmagasabb színvonalon valósuljon meg.

– Mindebben pedig egy újabb óriási lépés segít titeket. Egy új irodaház.

– Bár én 7 éve vagyok a cégnél, sok mindent megtapasztaltam én is, de ez nekem is egy komoly lépést jelent, nem beszélve azokról a kollégákról, akik jóval régebb óta dolgoznak nálunk. Azt gondolom, hogy a korábban említett arculatváltással, új cégszemlélettel és az új irodával az XMEDITOR egy új érába lépett. Három évtized után búcsút mondtunk a Csaba utcai bázisunknak, s egy izgalmasabb, szebb helyen, a Dózsa rakparton találtunk új otthonra, mely nemcsak esztétikai szempontból jelent előrelépést, hanem a belső folyamatok optimalizálását is segíti, különösen a kreatív csapat részéről. Az új helyen még szorosabb projektegyüttműködéseket és co-produkciókat hozunk létre, amelyek a film, animáció és social területén nyitnak új lehetőségeket. Az irodaváltás lehetővé teszi számunkra, hogy még szervezettebben és hatékonyabban dolgozzunk, s ügyfeleink számára még jobb szolgáltatásokat nyújtsunk.

– Mit remélsz a következő egy évben az XMEDITOR-tól?

– Azt, hogy az elmúlt egy év munkájának köszönhetően a következő évben igazán zamatosra érik a gyümölcs. Ám, hogy egy kicsit konkrétabb legyek: meglévő ügyfeleknél erősebb upsell, több szolgáltatásunk igénybevétele, új szektorszereplők megnyerése és a digitális szolgáltatás fejlesztésünk berobbanása megrendelésben és létszámnövekedésben egyaránt.

– S mit remélsz a piactól?

– Az utóbbi években egyre több vállalatnál tapasztalható a generációváltás a vezetésben, amely új irányokat hoz mind a belső, mind a külső kommunikációban. A nagy, tőkés multinacionális vállalatok és a hagyományos vezetési módszereket alkalmazó KKV-k, egyes multik körében az utóbbi időben egyre nagyobb különbség alakult ki a kommunikációs megoldások terén is. Azonban a generációváltásokkal ez a szakadék elkezd szűkülni, mely a következő években fog igazán beindulni és beérni. Meggyőződésem, hogy a vállalati környezetben és az ipari szektorban is lehet izgalmas és megkapó kreatívokat és tartalmakat előállítani.


SZÖVEG: SZÉCHENYI ALUMNI MAGAZIN
FOTÓ: NÉMETH NORBERT