XMEDITOR: MEGÚJULT A CÉGARCULAT

AHOL AZ ÉRTÉKTEREMTÉS ÁLLANDÓ

Az XMEDITOR közel három évtizede két szaklap alapításának köszönhette születését. Az azóta megtett út mára egy színes és széles termékportfólió kialakulásához vezetett, amely a céget nemzetközi szinten is jegyzett ügynökséggé emelte.

Hirdetés

– Röviden összefoglalva, mit kell tudni a két év múlva 30. születésnapját ünneplő XMEDITOR-ról?

Laki Anita: Mind az üzleti, mind a magánéletben az értékteremtés ösztönöz minket. Létrehozni valami maradandót, nyomot hagyni a világban. A kezdetekben és most is ez hajtja az XMEDITOR-t.


Laki Anita, CEO

– Milyen területeken alkot, milyen szolgáltatásokat nyújt a cég? Mi jellemzi a Széchenyi István Egyetemmel meglévő, több szálon futó együttműködést?

L.A.: Röviden megfogalmazva: minden, ami kommunikáció és márkaaktivitás. Az XMEDITOR-t a saját termékeink által mindig is a stratégiaközpontúság határozta meg, ami ma hatványozottan igaz. Kezdetben a termékeink köré épültek a szolgáltatásaink, ma már kétharmad arányban külső megrendeléseken dolgozunk. Egyre bővülő szolgáltatáspalettával rendelkezünk, mely alapján ma már full-service kommunikációs ügynökségként definiálhatjuk magunkat. Ezt a teljes körű szolgálatáscsomagot a Széchenyi István Egyetemnek több évtizede nyújtjuk. Stratégiai, arculati, kommunikációs, fotó- és filmkészítési, illetve rendezvényszervezési folyamatokban is kiemelt partnerként tekintünk egymásra. Ezt bizonyítja az is, hogy nemcsak szolgáltatásaink, hanem bizonyos termékeink is kapcsolódnak az egyetemhez. Célunk a kommunikációs tevékenységünkkel segíteni azt, hogy a Széchenyi István Egyetemet nemzetközi szinten is magasan jegyzett felsőoktatási intézmények között tartsák nyilván.

– Elérte a társaságot a változás szele, miért most újult meg a cégarculat?

L.A.: Az egész arculati megújulást azzal a felszólítással indítottuk, hogy ismerjük meg önmagunkat. Kik vagyunk, mit csinálunk, miért csináljuk, hol tartunk, hova szeretnénk jutni, s hogy mindezt miként akarjuk a jövőben csinálni. Mi az, amit megtartunk értékes múltunkból, s mi az, amit újként ki akarunk fejezni és meg akarunk valósítani. Miután megválaszoltuk az említett kérdéseket, összeállt egy emberekből álló cégábrázolás, amit utána a kreatív kollégák vizuális formában is ki tudtak fejezni.

Kellett az is, hogy lássuk, merre megy mind a megbízói, mind az ügynökségi piac, s hogy milyen kommunikációs lehetőségek vannak egy márka előtt, s ezeket milyen szinten vagyunk képesek alkalmazni. Emellett nagy súlyt helyeztünk a külső szemlélők számára nem látható dolgokra is. A szakmaiságunkat folyamatos képzésekkel erősítettük, s közben minden új technikai kihívásnak megfelelő eszközparkot is létrehoztunk.

Németh Szilárd: Akár a megbízói, akár az ügynökségi életről beszélünk, nem vitás, hogy Magyarország a nyugattal ellentétben kimondottan fővároscentrikus, ezért azt külön nagyra tartjuk, hogy vidéki ügynökségként 28 éve mind helyi, régiós és országos partnerekkel dolgozunk, legtöbb esetben több évtizedes együttműködésben. Ezek a partnerek főként ipari szegmensből adódnak, messze ők teszik ki a megbízóink többségét, azonban ez kezdett színesedni a szolgáltató és egyéb piaci szereplők képviselőivel. Bár az ipari szegmens is jelentős kommunikációs irányváltáson megy át az utóbbi években, mégis jóval korlátozottabbak mind a vizuális, mind az írott kommunikációs megoldások, szemben a szolgáltató vagy FMCG szektor szereplőivel. Az általunk felvázolt jövőbeli cél az, hogy mind minőségben és szolgáltatáskínálatban, mind ügyfélpalettában a hazai ügynökségi élet aktív szereplői közé csatlakozzunk.


Németh Szilárd, creative manager

L.A.: Nem lehet akadály semmi a kommunikációs feladatok megvalósításában, hogy együtt hagyjunk nyomot a világban.

– Milyen üzenetet hordoz az új megjelenés?

N.SZ.: A dinamikusan változó ügyféligények és az ügynökségi céljaink alapján egy színesebb, lendületesebb és izgalmasabb irányt vettünk, melyet vizuálisan is szerettünk volna megjeleníteni. Az új arculatunk sokkal inkább kifejezi azt, amiben hiszünk, s azt, akinek alkotunk.

– A formai elemeken kívül változott/ változik-e bármi a cég életében?

L.A.: Alapvetően a belső strukturális folyamatok változása indította el a vizuális megújulást is. Pintér-Péntek Imre, aki 28 évvel ezelőtt a cég társalapítója volt, fokozatosan kivonult a napi céges ügyek intézéséből. Ugyanebben a ritmusban, a korábbi HR, majd operatív vezetői tevékenység után Imrétől átvettem a cégvezetést.

A divíziók területén is történtek és történnek változások, melyek mostantól aktív részesei lesznek a működésünknek. A cél, hogy erősen ügyfél- és márkafókuszú szolgáltatásokat nyújtsunk, ahol minden egyes területen arra specializálódott szakemberek dolgoznak.

N.SZ.: Ez főként a kreatív divízióban igaz, a design és kommunikáció területén. Míg régen azt mondtuk, hogy van grafikus, ma már azt mondjuk, hogy van UX/UI designer, aki a webes megjelenésekért felel. Social designer, aki a folyamatosan bővülő közösségi média platformok sajátos design és kommunikációs trendjeinek megfelelően alkot. Vagy éppen a copywriter – kreatív szövegíró –, amihez nem elég a jó helyesírás és a magyar nyelv ismerete. Sokkal inkább a kreatív, stratégiai gondolkodásban rejlik az ő ereje, hogy a grafikus, művészeti csapat irányítójával, az art directorunkkal együttműködve alkossák meg azokat a márkaspecifikus irányokat, amelyek leginkább összehozzák mind a márkát, mind a célközönséget. Sokan a marketinget is egy egyszemélyes, mindenes pozíciónak gondolják. 10 évvel ezelőtt még lehet, meg is állta helyét egy kisvállalkozásban, ha egy ember felelt a közösségi médiáért, az online és offline hirdetésekért, kampánystratégiákért, médiavásárlásért és értékesítéstámogatásért. Ma már azonban ezek a területek és társaik olyan mértékűre duzzadtak, hogy dedikált, adott területre specializálódott szakemberekkel lehet igazán eredményeset és nagyot alkotni.

– Milyen lesz az „új” XMEDITOR? Mit tapasztalnak majd a meglévő és új ügyfelek?

N.SZ.: A vizuális elemeken túl még ügyfélközpontúbb együttműködésre és stratégiai alapokra támaszkodó vizuális megoldásokra számíthatnak partnereink, amelyek még szorosabban illeszkednek céljaikhoz. A kreatív gondolkodást támogató közös workshopokra és brainstormingokra szeretnénk még nagyobb súlyt helyezni, hiszen azt tapasztaljuk, hogy nagy mértékben támogatja az egymásra hangolódást, azonosulást. A jól pozícionált feladat hatékony, kreatív megoldásokat és elégedett ügyfelet eredményez.

L.A.: Bízunk abban, hogy önábrázolásunkat sikerült a nagyközönségnek is átadni és a régi, professzionális kiszolgálás mellett a megújulásunkkal még több kreativitást, még több egyediséget és lendületet tudunk biztosítani a már meglévő és újonnan minket megbízó partnereink számára.

– Hogyan próbál a cég megfelelni a gyorsan változó világban?

N.SZ.: Egyértelműen a reakció és annak gyorsasága a legmeghatározóbb a mai világban. A digitalizáció óriási lehetőségeket nyújt a legtöbb szakmában, de a kreatív területen ez hatványozottan igaz. Mivel specializáltabb módon szolgáljuk ki ügyfeleinket, így közelebb kerülnek hozzánk a technológiai újdonságok. Ezt először házon belül, pilot projekteken teszteljük, majd ha arra érdemesnek találjuk, könnyen adaptálhatjuk a különböző ügyféligények kiszolgálására. Itt főként analitikai, adatelemzési és automatizálási folyamatokban megjelenő mesterséges intelligencia lehetőségeiről beszélünk, melyek jellemzően a háttérben zajlanak, mégis alappillérei egy-egy projektnek.

L.A.: Miközben a jövő valóban gyorsan változik és alapvetően bizonytalan, egy valami biztos: az XMEDITOR csapata készen áll a kihívásokra!